Fri frakt vid 499:- / Snabb leverans / Fri retur

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Här hittar du vanliga frågor som berör våra tjänster, betalning och annat som berör våran firma.

Allmänt

Hur kan jag känna mig säkert av att använda ert företag?
Du kan enkelt kolla igenom vad våra tidigare har att säga om användningen av våra tjänster.
Hur bokar jag en flytt?
Bokning av flytt sker antingen genom att du går in på våran boknings sida eller så sker det i samband med bekräftelse av offert.
Hur gör jag om jag ska flytta?
Första steget är att du ska begära en offert för flytten, därefter behöver du bekräfta offerten sedan så bokar vi in en passande tid för utförande av tjänster.
Kan jag packa själv?
Ja du kan välja att packa ditt bohag själv eller så kan vi hjälpa till med packningen mot betalning.

Priser & Betalning

Vad kostar era tjänster?
Beroende på vilken tjänst så skiljer sig prissättningen du kan finna mer information under sidan priser.
Hur betalar jag för utförd flytttjänst?
Efter att tjänsten är slutförd så skickar vi antingen en faktura med ett eller så betalar du via swish direkt.
Vilka betalmetoder erbjuder ni?
Man kan betala på flera olika sätt, de betalmetoderna vi har är Swish och Faktura
Vad kostar era tjänster?
Beroende på vilken tjänst så skiljer sig prissättningen du kan finna mer information under sidan

RUT-Avdrag

Hur fungerar det med RUT-Avdrag?
Med RUT-Avdrag så kan du få en skattereduktion på arbetskostnaden och man kan dra av högst 50%. Annat som material och resekostnad ingår inte.
När ansöker man om RUT-Avdrag?
När du har betaltingen för tjänsten är fullbordad så kan vi ansöka om RUT-Avdrag via Skatteverket.
Vad kan man få RUT-Avdrag för?
Enligt skatteverket kan du få skatteavdrag för följande kring din flytt.
  • Bohag som ska flyttas mellan bostäder
  • Flytt av bohag mellan hyreslägenhet eller bostadsrätt i samma byggnad
  • Bohag som ska flyttas till och från magasin eller andra förvaringsställen (observera att detta gäller så länge bohaget flyttas inom två år till den nya bostaden)
  • Flytt av bohag som sker i samband med s.k. homestyling inför försäljning av din bostad
  • Ned- och uppackning, lastning, lossning eller liknande förberedelser för transport
  • Arbetskostnaden för en chaufför eller annan personal som transporterar bohaget
  • Upp- och nedmontering av möbler som inte kan flyttas hela
  • Uppsättning och nedtagning av tavlor, gardiner och/eller armaturer
  • Flytt av tunga saker som ingår i bohaget

Flyttstäd

Vad kostar flyttstädning?
Priset varierar beroende på antalet kvm och börjar från 39 kr per kvadratmeter efter RUT. Exempelvis en lägenhet på 100 kvm kostar 3 900kr efter RUT.
Lämnar ni garanti på städningen?
Ja när vi utför städningen vid flytt så garanterar vi den så att du kan gå igenom besiktningen.
Vad händer om besiktningen inte går igenom?
När det kommer till besiktningen så ser vi till att det åtgärdas ifall den skulle misslyckas, detta gör vi kostnadsfritt.